Blog Açma Kılavuzu 2017

Blogger Nedir?
Blogger (diğer adıyla Blogspot), 1999 senesinde Pyra Labs doğrulusunda kurulan ve 2003 senesinde Google doğrulusunda satın alınan, dünyanın en ünlü içerik idare sistemlerinden biridir. İnsanlar Blogger kullanarak tamamiyle bedava blog internetsiteler oluşturabilirler. Blogger, bünyesi altındaki kullanıcıların hiçbir ücret ödemeden diledikleri kadar hizmet almalarını sağlar. Bu sayede sıradan günlük bloglar ve profesyonel internet siteleri oluşturabilirsiniz. Hem de Blogger kaliteli içerik üreticilerinin internetsiteleri yardımıyla para kazanmalarını da sağlar. Bu makalemızda blogger ile alakalı bilinmesi lüzumen bütün detaylardan bahsedeceğiz. Profil oluşturup, sitemizin SEO ayarları dahil bütün ayarlarını yapacak ve para kazanmak amacıyla ilk aşaması atacağız. Blogger site açmak isteyenler amacıyla eşi benzeri olmayan bir kaynak olacağını düşünüyorum. Hem de durumu hazırda blogger site kurmuş olanlar amacıyla blog kurduktan sonra yapılması lüzumenleri de göstermiş olacağız. İşlemlerimizi tamamladığımızda elimizde kullanıma hazır bir site olacak. Bu siteyle beraber insanlara yararlı olmaya, uzun vadede başarılar elde etmeye ve para kazanmaya çalışacağız.
Blogger Site Oluşturma
Blogger ile site yani blog meydana getirmek amacıyla sahip olmanız lüzumen tek şey bir Google hesabı. Hali hazırda bir Google hesabınızın bulunduğunu varsayarak bu aşaması geçiyorum ve direk site oluşturmayı anlatmak istiyorum.
1. Adım: Google hesabınıza girdikten sonra Blogger.com adresine gidin. Sizi şu şekilde bir ekran karşılayacak. Bir Google+ profili oluşturun'u seçip devam edin.

2. Adım: Şimdi, herkese açık Google+ profilinizi oluşturun başlıklı sayfada ad, soyad, doğum günü verilerinizi girip "Profil Oluştur" butonuna tıklayın.

3. Adım: Google+ profili oluşturduktan sonra değişik bir sayfaya yönlendirileceksiniz. Tek yapmanız lüzumen "Blogger'a devam et" butonuna tıklamak. Daha sonra Blogger'da kullanacağınız Google+ profiliniz oluşturulmuş olacak.

4. Adım: Yeniden Blogger.com sitesini açın. "Henüz rastgele bir blogun yazarı değilsiniz, kayıt göndermeye başlamak amacıyla şimdi bir adet oluşturun!" makalesıyla karşılaşacaksınız. Altındaki "YENİ BLOG OLUŞTUR" butonuna tıklayın.

5. Adım: Yeni blog oluştur düğmeye tıkladıktan sonra karşınıza "Yeni bir blog oluşturun" başlıklı sekme gelecek.

Resimde görüldüğü Başlık sitenizin sloganı olacak, bu slogan eşşiz ve sitenizi tam manasıyla ifade eden bir şey olmalı. Adres ise tekrar içeriğinizi ifade eden anlamlı bir şey olmalı. Örnek olması yönünden ben de bir adet blog kaydettim ve şu şekilde bir isim adres kombinasyonu oluşturdum: "Seyahat Yazıları | Gezdiğim yerler ile alakalı notlarım" seyahatyazilari.blogspot.com Ben bu sitede yurtiçi ve yurtdışı seyahat notlarımı, çektiğim fotoğraflarımı ve diğer gezilerle alakalı bütün bildiklerimi paylaşacağım. Sizin benden daha yaratıcı olacağınıza eminim. Peki ben ne ile alakalı site oluşturmalıyım diye soracak olursanız o soruyu şu makalemda yanıtlamıştım: Web Sitesi Açarak Para Kazanmak | İnternette Site Nasıl Açılır? Blogger tema seçimi sizin zevkinize kalmış. Başlangıç amacıyla "Contempo"'yu seçebilirsiniz. Eğer buradaki temaları beğenmezseniz Themeforest Blogger Temalarına göz atabilirsiniz. Ben de kendi blogger temamı buradan satın aldım. Son olarak turuncu renkli Blog Oluştur! butonuna tıklayın ve siteniz kullanıma hazır.
Blogger SEO Ve Site Ayarları
SEO, Arama Motoru Optimizasyonu sözcüğünün İngilizce baş harflerinden oluşan, sitemizin Google arama neticelerinde daha üst sıralarda olabilmesi amacıyla yaptığımız bütün çalışmalardır. Sizlere gösterdiğim adımları uygulayarak blogger sitenizin bütün SEO ayarlarını yapmış olacaksınız. Bunun yanısıra sitenizi daha tesirn kullanmanıza yarayacak olan bütün panel ayarlarını da öğreneceksiniz. 6. Adım: Artık blogger sitemize lüzumlu ayarları yapacağız. Blogger ana sayfasındaki sol menüden Ayarlar > Temel alanına gelin. Yine Temel başlığı altındaki ayarları yapalım.

Başlık'ı esasen sitemizi kurarken atmıştık, tabii değiştirmek dilerseniz o da mümkün. Yanındaki Düzenle opsiyonuna tıklamanız yeterli. Yalnız bunu çok sık sık yapmanızı tavsiye etmem, yapacaksanız siteniz şimdilik yeniyken yapın. Açıklama, sitenizi ziyaretçilerinize tanıtacağınız birkaç cümlelik açıklamayı buraya girebilirsiniz. Örnek olarak ben kendi sitem amacıyla şu şekilde bir ziyaretçi açıklaması yazdım: "Ülkeleri geziyorum ve gezerken öğrendiğim her şeyi bu sitede sizlerle paylaşıyorum." Gizlilik alanına dokunmadan devam edelim. Varsayılan ayarlar iyidir. 7. Adım: Yayıncılık sekmesinde yapmanız lüzumen bir değişiklık yok. Ama "ben siteyi açarken seçtiğim adresi beğenmedim, değiştirmek istiyorum" diyorsanız o durumda Düzenle'ye tıklayın ve yeni bir adres seçin. Ama yok ben sitemi .blogspot.com uzantısıyla kullanmak istemiyorum, özel bir alan adı olsun diyorsanız sizi şu şekilde alalım: Bloghocam Link Koyu sarı ile gösterilen Uyarı alan adı (domain) kullanacaklar amacıyla geçerli.

8. Adım: HTTPS, güvenilir veri transferi amacıyla tasarlanmış bir protokol. HTTPS ayarı bizim amacıyla mühim, Blogger'da kısa vakit evvelce aktifleştirildi, güvenilir site imajı çizmemize yarıyor ve sitemizin arama neticelerindeki sıralamasına olumlu tesir ediyor. Bu amaçla HTTPS Yönlendirmesi'ni Evet olarak seçip aktif duruma getirelim.

9. Adım: Burada Blog Yazarları alanından sitenize yazar ya da yönetici ekleyebilirsiniz. +Yazar Ekle opsiyonuna tıkladığınızda boş bir alan çıkar. Buraya eklemek dilediğiniz bireyin gmail adresini yazarsınız. Hemen o şahsa bir çağrı maili gider ve açıp "Daveti kabul et" butonuna tıkladığında bundan sonra sitenizde yazar olarak eklenmiştir. Eklediğiniz bireyi sitenizde yönetici gerçekleştirme dilerseniz (Dikkatli olun!) isminin yanısıra Yazar opsiyonuna tıklayıp Yönetici olarak değiştirin. Blog Okuyucuları alternatifi ise sitenizi kimlere açmak dilediğiniz seçmenize yarar. Tabii ki internetsitenize herkes girmelidir, bu yüzden Herkese Açık olarak kalsın, değiştirmeyin.

10. Adım: Temel alanı bitti, tekrar sol menüden Yayınlar, yorumlar ve paylaşım alternatifini açın. Kayıtlar başlığı altındaki ayarları göreceksiniz.

"En çok şu kadar göster" alternatifi ana sayfanızda kaç adet makale göstermek dilediğinizi belirlemenize yarar. 5 ile 10 arasında göstermeniz yerinde olacaktır. 5'ten az olursa tesirsiz/ölü bir site manzarası meydana çıkabilir, 10'dan çok bulunduğu takdirde ise site hızınızı yavaşlatabilir. Kayıt Şablonu alanına eklediğiniz her şey (kod, makale ya da resim) her yeni makale yazdığınızda karşınıza çıkar. Kayıt Şablonu genelde her makaleda olması dilenen şeyler amacıyla tüketilir (imza gibi). Ben ise makale yazarken ilgi etmem lüzumen notları görmek amacıyla kullanıyorum. Bu sayede her makaleda aynı niteliği yakalamaya çalışıyorum. Resimleri Lightbox ile gösterin, Evet seçili olmalıdır. Çünkü makalelarımıza eklediğimiz resimlere tıkladığımızda Lightbox ile görüntülenmesini (öne çıkarılmasını isteriz). Peki Lightbox nedir? Film sitelerindeki sinema modunu hatırladınız mı? Bastığınız anda filmin bulunduğu kısım dışında her yer kararır ve bu sayede filme daha iyi odaklanırdınız. Bu da aynı şey, resme tıklandığında Lightbox tesirnleşiyor ve arka plan kararıyor. Çıkmak amacıyla Esc tuşuna ya da fareyle resim dışında bir alan tıklamak yeterli. 11. Adım: Blogger yorum ayarları, lüzumtiğince mühimdir.

Yorum Konumu, Yerleşik tercih edilmelidir. Tam Sayfa ve Açılır Pencere alternatifleri kullanıcıyı yorar zira bu alternatifler yorum yapmaları amacıyla kullanıcıları değişik bir sayfaya yönlendirir. Gizle seçilir ise siteye kimse yorum yapamaz (En tehlikeli olanı). Sitelerde iletişim mühimdir, bu amaçla katiyen kullanıcıların yorum yapmalarını engellemeyin, aksine sıksık yorum yapmaları amacıyla teşvik edin. Kimler yorum yapabilir?, Herkes tercih edilmelidir. Çünkü ne kadar çok bireyi yorum yapma hakkını tanırsanız siteniz amacıyla o kadar yararlıdır. Yorum Denetleme'yi, Hiçbir Zaman olarak seçmenizi öneriyorum. Çünkü kullanıcılar yorum gerçekleştirdikleri anda yayınlansın ister, sorgulanmaktan/moderasyondan kimse hoşlanmaz. Her Zaman seçili olursa kullanıcılar yorum yaptıktan sonra mail adresinize yorum yapıldığına dair mail gider. Sonra panelde sol menüden Yorumlar seksiyonuna gelerek bu yorumu onaylayabilir ya da reddedebilirsiniz. Arada sırada işaretlendiğinde ise seçtiğiniz günden daha eski makalelara yorum yapılırsa kontrol protokolü uygulanıyor. Blogger, burada hangi alternatif seçili olursa olsun size yorum yapıldığına dair daima mail gönderir. Kelime doğrulamasını göster hayır olarak tercih edilmelidir. Google'ın durumu hazırda spama karşı emniyet protokolü vardı. İkincisini ekleyerek kullanıcıları yormaya lüzum yok. Geri Bağlantıları Göster, Gizle tercih edilmelidir ama Göster'i seçmenin de bir zararı yoktur. Bu alternatif diğer blogger siteler sizin makalelarınıza link verilennde işe yarar. Yorum Formu İletisi ufak ama mühim bir detay. Buraya yazacağınız şeyler yorum formunun derhal üstünde görüntülenir. Şöyle bir şeyler karalayabilirsiniz: "Lütfen yalnızca makaleyla alakalı yorumlar yapın", yada "Yorum aratarak bize destek olabilirsiniz", daha kısa bir şey dilerseniz "Fikirlerinizi belirtin..." olabilir. 12. Adım: Burada Google+ ile alakalı ayarları yapacağız.

Bu blog'da Google+ Yorumlarını kullan, Hayır seçin. Sebebi Google+ üyelik lüzumtirir, ama biz üye olmayanların da yorum yapabilmelerini istiyoruz. Blogger Yorum Formu bize yetiyor. Yeni paylaşılan yayınlar Google+ profilinizde otomatik paylaşılsın, ben Hayır olarak işaretledim ama siz dilerseniz Evet'i seçebilirsiniz. Yeni bir makale yayınladığınızda derhal Google+ profilinizde paylaşılır. Ben otomatik paylaşım yerine Yayınladıktan sonra paylaşma istemi'ni Evet işaretleyip şahsım manuel paylaşıyorum. Genelde paylaşımlara ekleyeceğim notlar olmasından dolayı. 13. Adım: Blogger e-posta ayarları.

E-posta ile yayınlama, yıllardır hiç lüzumsinim duymadım, mail ile makale göndermeye yarıyor. Devre dışı kalmasını tavsiye ederim. Yorum Bildirimi E-postası, Blogger her yeni yorumu bize bildirir demiştik, burada da hangi maile bildirim gelmesini istiyorsak onu yazalım. Bu yayınları şu adrese gönder, yeni makalelarınızdan haberdar olmasını dilediğiniz arkadaşlarınız varsa mail adreslerini araya virgül koyarak buraya yazabilirsiniz. 13. Adım: Sol menüden sekmeyi değiştirin ve Dil ve Biçimlendirme ayarlarını görüntüleyin.

Dil tabii ki Türkçe, ama değişik dilde yayın yapıyorsanız hangi dilse onu seçin. Harf çevirisini tesirnleştir, İngilizce (Latin) harflerini seçilen dildeki harflere çevirmeye yarıyor. İngilizce > Türkçe çeviriler amacıyla kullanılamaz. 14. Adım: Biçimlendirme ayarları (blogger saat ve tarih ayarları). Resimdeki ayarlar benim kullandıklarım, saat dilimi dışındakileri kendinize göre değiştirebilirsiniz.

Saat Dilimi, mühim. GMT +3:00 İstanbul tercih edilmelidir. Tarih Başlığı Biçimi, dilediğinizi seçebilirsiniz. Tarih Damgası Biçimi, dilediğinizi seçebilirsiniz. Yorum Zaman Damgası Biçimi, dilediğinizi seçebilirsiniz. 15. Adım: Sol menüden Arama Tercihleri'ne gelin... Blogger SEO ayarları demiştik, işte o ayarları buradan yapacağız. Diğer adıyla blogger meta ayarları da diyebiliriz.

Açıklama, Google'da arama yaptığınızda karşınıza çıkan neticeleri biliyorsunuz, makale başlığı ve derhal altında da ortalama 150 kelimelik açıklama alanı. İşte o açıklamayı buradan yazacağız, ama burada yazacağımız açıklama yalnızca ana sayfa linkimizin açıklaması olacak. Her makale amacıyla ayrı açıklama girilmesi lazım olur. Bu prosedür SEO amacıyla lüzumtiğince mühimdir. Ben gezi sitemin ana sayfası amacıyla Açıklama alanına şu şekilde bir arama açıklaması girdim: "Mutlaka görülmesi lüzumen yerlerle alakalı size rehberlik edecek gezi makaleları!" Soru: Yazı açıklamalarını nereye gireceğiz? Cevap: Ana sayfanız amacıyla açıklama aratarak meta açıklama özelliğini aktifleştirdiniz. Artık yeni makale yazarken sayfanın sağ doğrultusunda "Arama Açıklaması" alanını göreceksiniz. Yazı açıklamaları buraya girilecek. 16. Adım:, Hatalar ve Yönlendirmeler

Sayfa Bulunamadı Sayfası amacıyla Özel İçerik, bu özellik rastgele bir makale içermeyen yani hata veren sayfalara ikaz eklememizi sağlıyor. Düzenle'ye tıklayın ve şu şekilde bir şeyler makalen: "Aradığınız sayfa bulunamadı, ana sayfaya dönerek tekrar arama yapabilirsiniz." Özel Yönlendirmeler, ile siteniz amacıyla özel adresler oluşturabilirsiniz. Kaynak alanına yeni url adresini yalnızca uzantı şeklinde girin. Hedef alanına ise yönlendirmek dilediğiniz adresi makalen. Örnek olarak; Kaynak: /iletisim Hedef: /p/iletisim.html Bu yöntemle daha ilgi çekici url'ler oluşturmanın yanısıra hata veren ya da eskimiş makaleları daha yeni ve güncel makalelara da yönlendirebilirsiniz. 16. Adım:, Gezginler ve Dizin Oluşturma ayarları.

Google Search Console, arama ayarları ve siteyle alakalı bulgular veren bir vasıta. Çok ayrıntılı bir husus bulunduğu amacıyla diğer bir makaleda anlatmak istiyorum. Kısaca site doğrulama, site haritası gönderme, indeks, arama problemleri gibi sitenizle alakalı mühim verileri içeriyor. Özel robots.txt, sitenizdeki hangi sayfa, hangi makale, hangi etiket indekslensin ya da indekslenmesi dilerseniz bu vasıta yardımıyla yapabilirsiniz. Arama motorları botlarına yol gösterir, mühim bir vasıtatır. Varsayılan şekilde kalmasında hiçbir sakınca yoktur. Hem de bir blogger robots.txt oluşturmaya lüzum yoktur. Özel robot başlık etiketleri, tıpkı bir evvelceki adımda yaptığımız gibi botların hangi sayfaları takip edip etmeyeceği ayarları. Bu biraz daha ayrıntılı olanı. Ayarlarınızı şu şekilde seçebilirsiniz. Bu ayarı tesirleştirdikten sonra yeni makale yazdığınız sayfasının sağ yönüne Özel Robot Etiketleri alternatifi eklenir. Buraya rastgele bir şey girmenize lüzum yok.

17. Adım:, İçe Aktarın ve Yedekleyin.

İçerik (sayfalar, yayınlar ve yorumlar) alanındaki İçeriği İçe Aktar butonu, daha evvelce yedeklemiş bulunduğunuz makalelarınızı (resimler ve yorumlar dahil) blogunuza yüklemenizi sağlar. İçeriği Yedekle butonu ise sitenizin yedeğini almanızı sağlar. Yedek alabilmek istenmeyen hallerle karşılatığınızda (spam olarak algılanmak gibi) içeriğinize tekrar ulaşmanızı sağlar. Yedekleme esnasında makalelar, resimler, yorum dahil site husussuna ait her şey bir dökümana aktarılıp bilgisayar hafızasında saklanır. 17. Adım:, Blogu Silin.

Sitenizi silmek dilerseniz onu tamamiyle ortadan kaldırabilirsiniz. Sitenizi sildikten sonra 90 gün içersinde bütün içeriğiyle beraber tekrardan yükleyebilirsiniz. 90 günden sonra ise geri dönüşümsüz şekilde silinir. 90 günden evvelce geri dönüşümsüz silmek dilerseniz blogger ana sayfasındaki sol menüden silinen sitelere erişerek kalıcı olarak silebilirsiniz. 18. Adım:, Site içerik takibi.

Blog İçerik Takibine İzin Ver, Bütün tercih edilmelidir, bu sayede siteniz daha basit takip edilip dizinlere eklenir. Kayıt İçerik Takibi Yeniden Yönlendirme URL'si, buraya Feedburner url'nizi ekleyebilirsiniz. Feedburner ile alakalı ayrıntılı bilgi amacıyla: Kayıt İçerik Takibi Altbilgisi, buraya eklediğiniz her şey RSS yayınlarının altına eklenir. Başlık Bağlantılarını ve Ek Bağlantıları Etkinleştir, Hayır tercih edilmelidir. Evet olarak değiştirildiğinde makaleları diğer bağlantılara yönlendirmeye yarıyor. Gereği yok. 19. Adım:, OpenID. OpenID URL'niz amacıyla bir şey yapmanız lüzum yok. Yorum yazarken basitlik sağlıyor, yalnızca OpenID kullananlara. Ama biz esasen blogger ve anonim yorumlara açık bir sistem kullandığımız amacıyla gereği yok. 20. Adım:, Yetişkinlere Özel (18+) İçerik. Sitenizde 18 yaşında ufak ziyaretçilerin görüntülemesini istemediğiniz şeyler varsa Evet'i seçebilirsiniz. Evet seçili bulunduğunda ziyaretçi sitenize girerken ikazyla karşılaşır ve içerik ile alakalı bilgilendirilir, şayet onay veriyorsa siteye giriş yapar. Vermezse sitenizden çıkıp Google'a yönlendirilir. 21. Adım:, Google Analytics. Google Analytics, sitemize kaç şahıs girdi, hangi sayfalar baktı, ne kadar kaldı, hangi kelimeyi arayarak ulaştı gibi mühim ziyaretçi verileri verir. Analytics Web Mülkü Kimliği kutucuğuna Analytics'in verilen UA ile başlayan anahtarı girmelisiniz. Bu sayede Analytics sitenizle alakalı verilere ulaşabilir. Bu husus ile alakalı ayrıntılı bilgi amacıyla: BH 22. Adım: Sol menüden sekmeyi değiştirin ve Kullanıcı Ayarları'nı açın. Genel ayarları göreceksiniz. Kullanıcı Profili, Google+ tercih edilmelidir. Blogger Tkatiyenk'ı kullan, Evet. Evet'i seçiyoruz zira blogger tkatiyenk yeniliklerin ilk denendiği yerdir. Biz de yeniliklerden haberdar olmak durumundayız. Son aşaması da tamamladıysanız blogger ayarları tamamdır. Blogger ayarları namına her şeyi öğrenmiş oldunuz demektir. Hem de Blogger SEO ayarları nasıl yapılır bunu da az çok kavradığınızı düşünüyorum. Tabii SEO öğrenmek amacıyla düzinelerce belge okumak lazım olur ama en azından ilk aşaması attınız, başlamak bitirmenini yarısıdır, öyle değil mi? Blogger ile para kazanma makalemda görüşmek üzere, iyi çalışmalar.

Yorumlar